E-olvasás helyzete: jó hírek

Az e-könyvpiac – valószínűleg – legjelentősebb résztvevője az Amazon folytatja a jól bevált üzleti stratégiáját, mely nem a közvetítő eszközre – jelen esetben e-book reader – helyezi a hangsúlyt, hanem a szolgáltatásra és a tartalomra. Ennek a felfogásnak és a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően az amerikai cég jelentősen csökkenti a készülékek árát. Remélem ez hamarosan az európai kontinensen is érezteti hatását. Nos az USA-ban – és csak ott – már 69$ fejében megvásárolhatjuk a fent említett cég, Kindle elnevezésű készülékét (Ebben az esetben: wi-fi, 6″-os kijelző, bővebben). Azok, akik a legfrissebb Kindle információkra kíváncsiak, ajánlom a Kindlevarázs blogot, mely a legutóbbi jelentős Amazon bejelentésről/sajtótájékoztatóról is  beszámol.

http://www.amazon.com/dp/B007HCCNJU/ref=sa_menu_kdpsz3

69$-os Kindle

Az USA-beli valóságos Kindle varázs mellett a közelmúltban, a Könyvkonnektor című blog tolmácsolásában kaphattunk képet a BWM books tanácsadó cég infografikájáról, mely az e-könyv piac jellemzőit foglalja össze  (Könyvkonnektor cikke). Mindez arra ösztönzött, hogy saját kutatásom e téren szerzett eredményeit nyilvánossá tegyem.

Saját olvasáskutatásom (Pápa, 2012) a pápai 10-14 éves, általános iskolás fiatalok körében végeztem – mint arról korábban már beszámoltam- . A kutatás során anonim kérdőíves módszerrel gyűjtöttem az adatokat. Ennek az adathalmaznak egy része az elektronikus eszközökön történő olvasásra vonatkozik.   A pápai tanulók körében még a személyi számítógép tekinthető az olvasás legfontosabb közvetítőjének az elektronikus lehetőségek között. A legmodernebb készülékek használata, bár már érzékelhető, egyenlőre még gyermekcipőben jár. Az eredmények röviden:

Mobil olvasás népszerűsége

A következő kérdésem ebben a témában konkrétan az e-book olvasókra vonatkozik. Első lépésben az e-book olvasóra, mint fogalomra irányult a felmérés. Tudják-e pontosan a mai fiatalok, 11-14 évesek, hogy mit is jelent a kifejezés.

Az e-könyvek iránti egyre nagyobb érdeklődés először 2009 decemberében mutatkozott meg. Az Amazon honlapján keresztül több digitális kötet vásároltak, mint nyomtatott könyvet. Az elektronikus könyvet vásárlók több százezer kötet közül választhatnak. Egyelőre számottevő az angol nyelvű dokumentumok fölénye, de az amerikai kiadó így is jelentős külföldi vásárlásról számolt be.
A meglepő bejelentés után 3 évvel, joggal vethető fel a kérdés, mennyire terjedt el a fiatalok körében az e-book olvasás?

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: