Ottlik – maraton

1912-ben május 9-én született Ottlik Géza, a 20. század egyik legjelentősebb íróegyénisége. Regénye, az Iskola a határon pedig a magyar irodalom egyik remekművének tekinthető.

Az író születésének 100. évfordulója alkalmából, az országban 3 város is fontosnak érezte, hogy teret adjon (Budapest, Gödöllő, Kőszeg) az Ottlik maratonnak – felolvasás. Nekem Kőszegen sikerült belecsöppenni a nem mindennapi kulturális eseménybe. Őszintén szólva, hasonló rendezvényben még nem vettem részt, úgyhogy izgatottan vártam, mi is lesz valójában. Azért a média – az internet, a televízió és a rádió – jelenlétében nem ugyanaz az élmény az olvasás, mint odahaza.
Reggel 9-től, egészen 10-ig voltam fent, az Iskola konferenciateremben. Ez idő alatt kétszer tudtam részleteket felolvasni.

Az esemény során 2 kötet járt körbe, hogy maga az olvasás folyamatos legyen. A felolvasók 8-10 fős csoportokat alkottak, s egy-egy csoport tagjai 1 órán keresztül olvastak felváltva.

Kapcsolódó cikkek:

http://www.vasnepe.hu/hirek/20120427_ottlik_emlekev_koszeg

http://www.vasnepe.hu/hirek/20120508_szaz_eve_szuletett_ottlik_geza

Akinek még nem lenne meg:

http://mek.oszk.hu/02200/02285/

Íme az emléklap:

Vélemény, hozzászólás?

