Olvasáskutatás

Nem könnyű az olvasást kutatók élete. Nem egészen egy tanéve azon járt az agyam, hogy mi is legyen a második szakdolgozatom témája. Míg egy szép napon teljesen véletlenül el nem jutottam a whichbook oldalára. Nem hittem a szememnek. Olvasmány ajánló?! Ráadásul mióta létezik…
No, ekkor a jó Isten megsimogatta a fejem és úgy döntöttem az olvasással foglalkozom. Logikus volt, hogy pusztán olvasásnépszerűsítéssel nem lesz elég ténykedni. Fel kell mérni a helyzetet és az igényeket. Néhány hét telt el kutatással, olvasással, tervezéssel. Jöttek is szépen sorban a kérdések, hol és milyen körében? Nos, a felmérés helyszínének Pápát választottam, hiszen itt lakom, a helyi könyvtárat is ismerem. Kezdetben még voltam oly naiv, hogy a kutatást minden iskolásra készítem. Természetesen ez nem lehetett életképes elképzelés. Mindent végig gondolva a 11-14 év közötti diákok mellett tettem le a voksom. Ekkor jött Amszterdam és a BOBCATSSS… no meg Az irodalomtanítás innovációja. Megszületett az Olvasás hálójában című előadásom is, mely egy részét fedi is a szakdolgozatnak. Nagy nehézségek árán megszültem a kérdőívet, mely végül 20 kérdést tartalmazott, olvasási szokásokról, szabadidős tevékenységről, e-könyvről, e-olvasásról. Összesen 444-en töltötték ki, viszonyításként : ha jól emlékszem a célcsoport 1321 diák volt..
Az elmúlt 2 hétben sikerült kiértékelés is. Az eredmények tükrében jöhet az olvasásnépszerűsítés című rész. Még két hét van a leadásig, de meg lesz.
Hamarosan a blogon is megjelentetem az eredményeket.

Vélemény, hozzászólás?

