web marketing – Hol vannak a releváns oldalak?

A web marketing egy összetett és eltervezett cselekvés sorozat annak érdekében, hogy népszerűsítsük a honlapunkat, portálunkat és ez által az egész szervezetet, melyet képviselünk. Ebben a bejegyzésben a keresőmarketingről lesz szó.

Napjainkra gyakorlatilag minden könyvtár megjelent az interneten. Sőt az egyszerű könyvtári honlapokat felváltják a sokkal gazdagabb tartalommal rendelkező kiindulópontok, a portálok.

Olyan alkalmazás, amely a ‘mindent egy helyen’ elvén egy közös, egységes interfészen keresztül nyújt lehetőséget a szervezett heterogén források keresésére, elérésére és felkutatására a felhasználók egy meghatározott közössége számára.1

Szépen kialakított, tartalommal feltöltött kiindulási pontok. Azonban a látogatottság alacsony. Sokszor találkoztam már azzal az esettel, hogy egy releváns adatokat és információkat tartalmazó oldal a keresőmotorok találati listájának az élén nem szerepel. Talán a 3-4. oldalon. Egyszerű megoldás lehet ilyen esetekben a metaadat használata, a keresőoptimalizáláshoz, mely a keresőmarketing egyik eszköze. Mivel a 21. században a keresőmotorokat mindenki használja, nem hagyhatják ki a könyvtárak sem a fent említett egyszerű módszert.
Ez egy remek lehetőség a látogatottság mértékének emelésére. Nézzünk pár példát a non-profit intézményeknek:

Wordtracker: ha regisztrálunk, akkor igénybe vehetjük az ingyenes verziót. Jelen esetben a Keywords funkciót kell használni. Íme egy bejátszás, a kulcsszavak jelentőségéről:

MS: A MS ingyenesen elérhetővé tette a SEO Toolkit nevű segédprogramot, mellyel könnyen növelhető az adott weboldal látogatottsága. A programmal lehetőségünk nyílik elemezni a saját honlapunkat, megnézve, hogy a keresőrobotok mit is látnak belőle.

SEOtools: szintén okos megoldás lehet ha optimalizálni szeretnénk oldalunkat. Sőt, egy regisztrációt követően, ingyenes optimalizálási tanfolyamon is részt vehetünk. További hasznos, ám nem ingyenes eszközöket találunk az oldalon, ilyen például a tört linkek keresője, az oldal rangsorolása a Google keresőjében, kulcsszó ajánló és kulcsszó sűrűség ajánló is. Íme a meta tag generáló és az eredménye a pápai könyvtár esetében:

SEOtools meta generálója

SEOtools meta generálója

1. European Library Automation Group. Report of the Portal Workshop of the European Library Automation Group Meeting, Rome, Italy, 17–19 April 2002. http://www.ifnet.it/elag2002/workshop.html

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: